Prelegenci i prowadząca na tle monitora z nazwą wydarzenia

Jak zostać dostawcą ONZ? Od rejestracji do kontraktu

27 listopada 2024 roku w Centrum Business in Małopolska odbyło się wydarzenie poświęcone współpracy z organizacjami międzynarodowymi, w szczególności z Organizacją Narodów Zjednoczonych oraz dedykowane platformie zamówień ONZ – United Nations Global Marketplace (UNGM).

konferencja

Spotkanie otworzyli przedstawiciele Wielkopolskiej Grupy Prawniczej, doświadczeni specjaliści w pozyskiwaniu zamówień na rynkach międzynarodowych. Eksperci przybliżyli uczestnikom zawiłości rynku zamówień międzynarodowych, prezentując jego ogromny potencjał. Wyjaśnili, że na świecie działa kilka tysięcy organizacji międzynarodowych, które rocznie udzielają zamówień o wartości kilkudziesięciu miliardów dolarów. Szczególną uwagę zwrócono na Organizację Narodów Zjednoczonych, która jest jednym z największych odbiorców na świecie.

Pan Paweł Sendrowski wśród największych odbiorców wymienił: Organizację Narodów Zjednoczonych (niemal 25 mld USD), Grupę Banku Światowego (niemal 16 mld USD) oraz NATO. Prelegent szczegółowo omówił największe sektory zamówień ONZ, wskazując najczęściej pojawiające się branże, produkty i usługi. Podkreślił, że rynek zamówień organizacji międzynarodowych stanowi doskonałą alternatywę dla polskich zamówień publicznych, ponieważ procesy zakupowe w ONZ opierają się na budowaniu długotrwałych relacji biznesowych. Podkreślił, że w 2023 roku wartość zamówień ONZ wyniosła niemal 25 miliardów dolarów, przy czym średnia wartość pojedynczego zamówienia to około 50 tysięcy dolarów. Mimo że większość dokumentacji przetargowej jest dostępna w języku angielskim, rynek ten oferuje wiele możliwości dla polskich przedsiębiorców.

Pan Jędrzej Lutomski przedstawił aspekty prawne związane z przetargami organizowanymi przez wiodące instytucje międzynarodowe. Omówił najważniejsze dokumenty, takie jak Kodeks postępowania ONZ dla dostawców, oraz regulamin zamówień ONZ, a także podkreślił, że wzorcowe postanowienia umowy są zawsze dołączone do dokumentacji zamówieniowej. Szczegółowo wyjaśnił kwestie związane ze sporami, objaśnił metodę postępowania w przypadku mediacji oraz arbitrażu.

Pan Sebastian Andrzejewski przeprowadził uczestników przez proces rejestracji na platformie United Nations Global Marketplace (UNGM). Zaprezentował funkcjonalności platformy, które umożliwiają efektywne wyszukiwanie przetargów dopasowanych do profilu firmy. Zaprezentował sposoby wyszukiwania interesujących nas zamówień m.in. przez tytuł, słowa kluczowe czy kody. Zachęcał do regularnego korzystania z platformy i aktywnego zgłaszania zainteresowania przetargami, co zwiększa szanse na współpracę z ONZ.

Konferencja ukazała, że rynek zamówień publicznych ONZ, choć wymagający, jest dostępny dla polskich przedsiębiorców. Jeszcze w 2021 roku polskie firmy pozyskały zaledwie 0,1% wartości wszystkich zamówień ONZ. Jednakże, w ostatnich latach obserwuje się duży wzrost zainteresowania tym rynkiem.

Mamy nadzieję, że nasze spotkanie przyczyni się do rozwoju małopolskich firm i umożliwi im skuteczne wejście na rynki zagraniczne.

Dziękujemy serdecznie za udział!

Pozostałe

Rozwój biznesu w krajach DACHL, Francji i Beneluksu

Więcej

Jak finansować projekty B+R i inwestycje w Małopolsce

Więcej

Doing business in United Arab Emirates (UAE)

Więcej

Zamówienia organizacji międzynarodowych

Więcej

Akademia Biznesu PAIH w Krakowie

Więcej

Doing business in Spain

Więcej

Spotkanie przedsiębiorców z branży HoReCa oraz nowych technologii z Polski i Hiszpanii

Więcej

Jak wykorzystać potencjał sztucznej inteligencji (AI) w firmie? – warsztaty online

Więcej

Polska firma w Rumunii – skorzystaj z szansy jaką dają Fundusze Europejskie

Więcej

Doing business in Italy

Więcej

Partnerzy

Marka

Ta strona korzysta z plików cookies. Sprawdź naszą politykę cookies żeby dowiedzieć się więcej.

Możesz zaakceptować, dostosować lub odrzucić stosowanie wszystkich plików cookies. Szczegółowego wyboru dokonasz za pomocą suwaków po prawej stronie.

Niezbędne
Nie Tak
Preferencyjne
Nie Tak
Analityczne
Nie Tak
Marketingowe
Nie Tak
Funkcjonalne
Nie Tak

...........

0%