Ekran z granatowym tłem i tytułem konferencji. Managerka CeBiM-u stoi obok ekranu i wita gości siedzących na krzesłach

Rozwój biznesu w krajach DACHL, Francji i Beneluksu

5 listopada 2024 roku w Krakowskim Parku Technologicznym odbyła się konferencja dla przedsiębiorców z Małopolski zainteresowanych ekspansją na kluczowe europejskie rynki.

konferencja

Podczas konferencji eksperci z Polish German Business Center (PGBC) oraz Banku Gospodarstwa Krajowego (BGK) dzielili się swoją wiedzą i doświadczeniem. Omówiono kluczowe zagadnienia dotyczące prowadzenia biznesu na rynkach niemieckojęzycznych (DACHL), a także we Francji i w krajach Beneluksu. Szczególną uwagę poświęcono relacjom biznesowym, skutecznym strategiom pozyskiwania klientów oraz kluczowym regulacjom prawnym, niezbędnym dla bezpieczeństwa polskich przedsiębiorców w Europie.

Eksperci o potencjale rozwoju na rynkach zagranicznych

Piotr Kuglarz przedstawił szczegółową analizę sytuacji polskiego eksportu w pierwszym półroczu 2024 roku, wskazując na wyzwania stojące przed polskimi firmami na arenie międzynarodowej. Ekspert podkreślił, że dynamicznie zmieniające się realia gospodarcze wymagają od firm stałej analizy rynków i dostosowania strategii eksportowej. Omówił także strategiczne kroki, jakie powinny podjąć firmy planujące ekspansję międzynarodową, takie jak m.in.: analiza SWOT, budowa działu eksportu,  współpraca z izbami handlowymi, klastrami, czy założenie spółki córki na docelowym rynku.

Piotr Pomian-Kruszyński z BGK zaprezentował dostępne narzędzia wsparcia finansowego, wskazując na szeroki zakres usług, które mogą ułatwić polskim przedsiębiorcom wchodzenie na rynki zagraniczne.

Paweł Kuglarz przedstawił szczegółowy przegląd przepisów prawnych, które polscy przedsiębiorcy powinni znać, chcąc prowadzić działalność w Niemczech czy Austrii. Przybliżył także proces zakładania firm w tych krajach, a także omówił różnorodne formy prawne działalności gospodarczej  dostępne na rynkach DACHL.

Martin Konerth podzielił się swoimi doświadczeniami z zakresu międzynarodowego networkingu, podkreślił także, jak ważna jest znajomość różnic kulturowych przy nawiązywaniu współpracy z partnerami zagranicznymi. 

Paweł Kostecki przedstawił szereg ekonomicznych atutów dzięki, którym Francja wybierana jest chętnie przez inwestorów zagranicznych. Opisał również skuteczne strategie pozyskiwania klientów, zwracając uwagę na różne kanały komunikacji, budowanie relacji handlowych i osobistych, adaptację produktu do wybranego rynku czy analizę konkurencji.

Podsumowanie

Wydarzenie było wyjątkową okazją do zgłębienia wiedzy i nawiązania relacji z ekspertami oraz innymi małopolskimi przedsiębiorcami. Praktyczne wskazówki, prezentacje i otwarte dyskusje pozwoliły uczestnikom lepiej zrozumieć specyfikę i potencjał rynków DACHL, Francji i Beneluksu. Konferencja potwierdziła, że rozwój współpracy międzynarodowej i umiejętne wykorzystanie dostępnych narzędzi wsparcia mogą otworzyć przed małopolskimi firmami nowe możliwości rozwoju i ekspansji na stabilne i perspektywiczne rynki.

Dziękujemy wszystkim uczestnikom i prelegentom za inspirujące rozmowy i cenną wymianę doświadczeń. Zapraszamy na kolejne wydarzenia wspierające rozwój biznesu!

Zachęcamy do obejrzenia relacji fotograficznej z wydarzenia:

Pozostałe

Jak finansować projekty B+R i inwestycje w Małopolsce

Więcej

Doing business in United Arab Emirates (UAE)

Więcej

Zamówienia organizacji międzynarodowych

Więcej

Akademia Biznesu PAIH w Krakowie

Więcej

Doing business in Spain

Więcej

Spotkanie przedsiębiorców z branży HoReCa oraz nowych technologii z Polski i Hiszpanii

Więcej

Jak wykorzystać potencjał sztucznej inteligencji (AI) w firmie? – warsztaty online

Więcej

Polska firma w Rumunii – skorzystaj z szansy jaką dają Fundusze Europejskie

Więcej

Doing business in Italy

Więcej

Współpraca z Ukrainą - możliwości dla biznesu

Więcej

Partnerzy

Marka

Ta strona korzysta z plików cookies. Sprawdź naszą politykę cookies żeby dowiedzieć się więcej.

Możesz zaakceptować, dostosować lub odrzucić stosowanie wszystkich plików cookies. Szczegółowego wyboru dokonasz za pomocą suwaków po prawej stronie.

Niezbędne
Nie Tak
Preferencyjne
Nie Tak
Analityczne
Nie Tak
Marketingowe
Nie Tak
Funkcjonalne
Nie Tak

...........

0%