Czterech prelegentów na tle monitora z nazwą konferencji

Doing business in United Arab Emirates (UAE)

1 lipca w Krakowskim Parku Technologicznym odbyło się spotkanie informacyjne dla przedsiębiorców z województwa małopolskiego zainteresowanych rozwojem działalności na rynku Zjednoczonych Emiratów Arabskich (ZEA).

konferencja

 

 

Podczas wydarzenia omówiono kluczowe aspekty prowadzenia biznesu w ZEA, obejmujące zagadnienia prawne, kulturowe, finansowe i logistyczne. Prelegenci przedstawili szereg istotnych czynników, które czynią ZEA atrakcyjnym miejscem dla polskich firm.

Przegląd rynku i możliwości

Ambasador Jakub Sławek, Ambasador Nadzwyczajny i Pełnomocny Rzeczypospolitej Polskiej w ZEA, podkreślił globalną siłę i wpływ kraju, napędzane inwestycjami w odnawialne źródła energii oraz czterema funduszami inwestycyjnymi o wartości przekraczającej 1 bilion dolarów. Zwrócił uwagę na otwarte relacje dyplomatyczne ZEA z Izraelem i liczne inicjatywy współpracy z Indiami, które świadczą o proaktywnej postawie kraju na arenie międzynarodowej. [prezentacja]

Niuanse kulturowe i praktyki biznesowe

Maciej Białko, kierownik Zagranicznego Biura Handlowego PAIH, prezes Polskiej Rady Biznesu w Dubaju, podzielił się wiedzą na temat 20-letniego doświadczenia Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu w wspieraniu firm na 70 rynkach. Jako Prezes Polskiej Rady Biznesu w Dubaju omówił zawiłości kultury biznesowej Bliskiego Wschodu, kładąc nacisk na znaczenie osobistej obecności, budowania relacji i długoterminowego planowania strategicznego. [prezentacja] Poruszył kwestie zarówno wewnętrznych, jak i zewnętrznych barier w handlu, obalając stereotypy i przedstawiając podstawy kultury biznesowej w krajach arabskich. [prezentacja]

Finansowanie eksportu i ekspansji

Janina Szwedo z Banku Gospodarstwa Krajowego (BGK) zaprezentowała różne opcje finansowania eksportu i ograniczania ryzyka, obejmujące ubezpieczenie kontraktów, wykup wierzytelności i różnorodne gwarancje kontraktowe. Podkreśliła szybką reakcję BGK, umożliwiając firmom zgłaszanie braku płatności w ciągu dwóch dni roboczych i otrzymywanie odszkodowania w celu utrzymania płynności finansowej. [prezentacja]

Logistyka i transport

Piotr Toczyłowski omówił metody transportu i logistyki produktów przeznaczonych na rynki Bliskiego Wschodu. Porównał transport lotniczy towarów łatwo psujących się i o krótkim terminie ważności z transportem morskim, który trwa około 46 dni. Przedstawił przykładowe stawki frachtowe do ZEA, zwracając uwagę na możliwości konsolidacji ładunków oraz kompleksowy pakiet usług obejmujący magazynowanie, pakowanie i dostawę. [prezentacja]

Praktyczne aspekty współpracy

Jakub Madej podzielił się historiami sukcesu polskich firm w ZEA, dowodząc, że sukces jest osiągalny dzięki cierpliwości i wytrwałości. Zaprezentował trzy firmy i na ich przykładzie dawał wskazówki i porady, tłumaczył jakich zachowań unikać a jakie naśladować, aby odnieść sukces na tamtejszym rynku. [prezentacja]

Wsparcie dla firm z Małopolski

Agnieszka Pala, manager Centrum Business in Małopolska, przedstawiła funkcjonujące i nadchodzące programy wsparcia dla małopolskich przedsiębiorców mające na celu zwiększenie ich eksportu i ekspansji na rynki zagraniczne. Wyeksponowała projekty UE realizowane przez PAIH, Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości oraz program regionalny Fundusze Europejskie dla Małopolski. [prezentacja]

Networking i wymiana wiedzy

Konferencja zakończyła się wartościową sesją networkingową, umożliwiając uczestnikom interakcję z prelegentami, szukanie porad ekspertów i prowadzenie indywidualnych rozmów. Wydarzenie zapewniło kompleksowy przegląd możliwości i wyzwań prowadzenia działalności w ZEA, wyposażając małopolskich przedsiębiorców w wiedzę i kontakty niezbędne do poruszania się po tym dynamicznym rynku.

Serdecznie dziękujemy za udział wszystkim prelegentom a także licznym uczestnikom tego spotkania. Mamy nadzieję, że zaprezentowana wiedza i nawiązane relacje będą owocować w małopolskcich firmach i przyczyniać się do rozwoju naszego regionu!

Pozostałe

Zamówienia organizacji międzynarodowych

Więcej

Akademia Biznesu PAIH w Krakowie

Więcej

Doing business in Spain

Więcej

Spotkanie przedsiębiorców z branży HoReCa oraz nowych technologii z Polski i Hiszpanii

Więcej

Jak wykorzystać potencjał sztucznej inteligencji (AI) w firmie? – warsztaty online

Więcej

Polska firma w Rumunii – skorzystaj z szansy jaką dają Fundusze Europejskie

Więcej

Doing business in Italy

Więcej

Współpraca z Ukrainą - możliwości dla biznesu

Więcej

Polish-Belgian business lunch

Więcej

Najgorętsze tematy podatkowo-prawne 2023

Więcej

Partnerzy

Marka

Ta strona korzysta z plików cookies. Sprawdź naszą politykę cookies żeby dowiedzieć się więcej.

Możesz zaakceptować, dostosować lub odrzucić stosowanie wszystkich plików cookies. Szczegółowego wyboru dokonasz za pomocą suwaków po prawej stronie.

Niezbędne
Nie Tak
Preferencyjne
Nie Tak
Analityczne
Nie Tak
Marketingowe
Nie Tak
Funkcjonalne
Nie Tak

...........

0%