Głowa robota przedstawiona z profilu

Mapa wybranych narzędzi AI w marketingu i sprzedaży

Polski Fundusz Rozwoju przygotował mapę wybranych narzędzi AI w marketingu i sprzedaży, aby wesprzeć polskie firmy w wykorzystaniu rozwiązań i narzędzi w dalszej transformacji cyfrowej.

Sztuczna inteligencja nie jest jedynie wizją przyszłości, ale rzeczywistym wsparciem dla firm. Poprzez wykorzystanie narzędzi opartych na AI w swoich codziennych działaniach, przedsiębiorstwa mogą zyskać przewagę nad konkurencją, zwłaszcza w obszarach marketingu i sprzedaży. Dodatkowo firmy mogą doskonalić swoje strategie, lepiej rozumieć potrzeby klientów oraz skuteczniej reagować na zmieniające się warunki rynkowe. Inwestycja w sztuczną inteligencję staje się niezbędnym elementem dążenia do sukcesu. 

AI to realne wsparcie 

Według badania KPMG (Klynveld, Peat, Marwick, Goerdeler) pt. „Monitor Transformacji Cyfrowej Biznesu” (2023) w Polsce sztuczna inteligencja wykorzystywana jest najczęściej w marketingu, produkcji i planowaniu łańcucha dostaw. Przedsiębiorstwa na pierwszym miejscu stawiają klienta – potwierdza to fakt, że najczęściej używanym systemem informatycznym okazał się CRM, który służy do zarządzania relacjami z klientem.

Rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji w marketingu i sprzedaży oferują szereg możliwości, które przyczyniają się do zwiększenia efektywności i automatyzacji działań.

Poniżej przedstawiamy obszary, w których narzędzia AI wspierają firmy w:

  • Personalizacji: dostosowują treści i oferty do indywidualnych preferencji i zachowań klientów, co zwiększa skuteczność działań marketingowych,
  • Automatyzacji: automatyzują wysyłanie wiadomości e-mail, planowanie kampanii reklamowych, zarządzanie treściami,
  • Obsługi klienta: zapewniają szybką i skuteczną obsługę klienta,
  • Analizy danych: analizują ogromne ilości danych, w tym zachowań klientów, preferencji, trendów rynkowych i konkurencji. 

Nie wystarczy używać ChatGPT, by w pełni korzystać z potencjału rozwiązań sztucznej inteligencji. Wykorzystanie narzędzi opartych na sztucznej inteligencji, może znacząco zwiększyć efektywność codziennych działań i przynieść korzyści w obszarach takich jak marketing, sprzedaż czy obsługa klienta. Firmy często stoją przed wyzwaniem wyszukania odpowiedniego rozwiązania lub poznania ich pełnych możliwości.

Odpowiadając na to wyzwanie, Polski Fundusz Rozwoju przygotował „Mapę wybranych narzędzi AI w marketingu i sprzedaży”. Mapa składa się z rozwiązań, które zostały pogrupowane według kategorii: 

  • Generowania i edycji treści,
  • Przygotowywania i edycji prezentacji,
  • Generowania i edycji obrazu, wideo i audio,
  • Relacji z klientem,
  • Automatyzacji marketingu,
  • Budowy stron WWW,
  • Monitorowania sieci,
  • Social media,
  • Rozwiązań chatbot. 

Zestawienie zostało przygotowane na podstawie analizy danych zastanych. Zestawienie nie jest zamkniętym zbiorem. Każda polska firma, która oferuje rozwiązania sztucznej inteligencji, może dołączyć wypełniając formularz zgłoszeniowy. Po pomyślnej weryfikacji zgłoszenia zostanie ona dodana do zestawienia.

Zestawienie zostało przygotowane przez zespół Departamentu Rozwoju Innowacji PFR.

Źródło: PFR

Pozostałe

Informacja

Małopolskie Bony Rozwojowe Plus

Więcej

Informacja

Skorzystaj z  bezpłatnego wsparcia i postaw pierwsze kroki w projektach B+R

Więcej

Informacja

Centrum Business in Małopolska Certyfikowanym Partnerem PAIH!

Więcej

Informacja

Ruszają dotacje z EENergy! Do zdobycia 10 tys. euro na zmniejszenie zużycia energii w firmie.

Więcej

Informacja

Erasmus dla młodych przedsiębiorców

Więcej

Informacja

Spotkajmy się w Polskiej Strefie Inwestycji – nagrody Krakowskiego Parku Technologicznego rozdane!

Więcej

Informacja

Nowe produkty i usługi? Tak! Rusza nabór wniosków dla przedsiębiorców na wdrażanie innowacji

Więcej

Informacja

Motorola Solutions przejmuje Silent Sentinel

Więcej

Informacja

Małopolska wśród najlepszych regionów rankingu wydawnictwa fDi Intelligence

Więcej

Informacja

Erasmus Global - dofinansowanie dla młodych przedsiębiorców.

Więcej

Partnerzy

Marka

Ta strona korzysta z plików cookies. Sprawdź naszą politykę cookies żeby dowiedzieć się więcej.

Możesz zaakceptować, dostosować lub odrzucić stosowanie wszystkich plików cookies. Szczegółowego wyboru dokonasz za pomocą suwaków po prawej stronie.

Niezbędne
Nie Tak
Preferencyjne
Nie Tak
Analityczne
Nie Tak
Marketingowe
Nie Tak
Funkcjonalne
Nie Tak

...........

0%