Portfel z banknotami na biurku

Wsparcie na internacjonalizację. 100 mln zł w nowym naborze „Promocja marki innowacyjnych MŚP”

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) ogłasza nabór w konkursie „Promocja marki innowacyjnych MŚP” w ramach Funduszy Europejskich dla Nowoczesnej Gospodarki. Do rozdysponowania jest 100 mln zł na wsparcie przedsiębiorstw planujących ekspansję zagraniczną. Wnioski można składać od 5 listopada 2025 r. do 8 stycznia 2026 r.

Z najnowszego „Raportu o stanie sektora MŚP w Polsce” wynika, że mikro, małe i średnie firmy odpowiadają za 46,6 proc. PKB i zatrudniają ponad 6,9 mln osób. Mikroprzedsiębiorstwa stanowią aż 97,2 proc. wszystkich firm w Polsce. Choć sektor odgrywa kluczową rolę w rozwoju kraju, jego obecność na rynkach międzynarodowych wciąż jest ograniczona - tylko ok. 5 proc. przedsiębiorstw sprzedaje swoje produkty za granicę, a zaledwie 1 proc. świadczy usługi eksportowe.

Polskie firmy mają ogromny potencjał, by konkurować na globalnej scenie. Rolą PARP jest stworzenie im warunków, które pozwolą skutecznie rozwijać ekspansję zagraniczną, od wsparcia finansowego, przez doradztwo, po narzędzia promocji. Dzięki funduszom unijnym przedsiębiorcy mogą nie tylko zwiększać sprzedaż, lecz także budować trwałe i rozpoznawalne marki, które wzmacniają pozycję Polski jako gospodarki innowacyjnej.

Wzmocnienie pozycji polskich marek na świecie
Program ma na celu zwiększenie rozpoznawalności innowacyjnych polskich firm na rynkach międzynarodowych. Dofinansowanie mogą otrzymać projekty obejmujące udział w targach w charakterze wystawcy – obowiązkowo w co najmniej jednych targach ujętych na liście wydarzeń, na których będę organizowane stoiska narodowe dla danego sektora, dostępnej na stronie internetowej Ministerstwa Rozwoju i Technologii (https://www.gov.pl/web/rozwoj-technologia/promocja-eksportu), ale również na innych wybranych przez siebie wydarzeniach branżowych. Wsparciem objęte są również wyjazdowe misje gospodarcze połączone ze spotkaniami z kontrahentami oraz udziałem w wydarzeniach targowych w charakterze zwiedzającego.

Wsparcie skierowane jest do mikro, małych i średnich przedsiębiorstw prowadzących działalność gospodarczą w Polsce. Program obejmuje kluczowe sektory polskiej gospodarki, m.in. medyczny i farmaceutyczny, zielonych technologii, IT/ICT, przemysł kreatywny, kosmetyczny, maszynowy, meblarski, motoryzacyjny, lotniczo-kosmiczny oraz spożywczy.

Jakie koszty kwalifikują się do dofinansowania?
Budżet naboru wynosi 100 mln zł. Wysokość dofinansowania sięga do 85 proc. w przypadku kosztów podróży służbowych oraz do 50 proc. dla pozostałych kosztów kwalifikowanych.

Program obejmuje szeroki katalog wydatków, które mogą być pokryte z funduszy unijnych. Przedsiębiorcy mogą uzyskać wsparcie na wynajem, budowę i obsługę stoiska targowego podczas udziału w wydarzeniach w charakterze wystawcy. Sfinansowane mogą być także koszty rezerwacji powierzchni wystawienniczej, co daje firmom większą elastyczność w dopasowaniu ekspozycji do standardów targowych w różnych krajach.

Ważną kategorią są koszty podróży służbowych pracowników uczestniczących w targach lub misjach gospodarczych. Intensywność wsparcia dla tego typu wydatków wynosi aż 85 proc., co wpływa na możliwość dotarcia do odległych wydarzeń na świecie.

Program pokrywa również wydatki na organizację pokazów, prezentacji i degustacji podczas misji gospodarczych, które pozwalają bezpośrednio zaprezentować produkty i usługi potencjalnym kontrahentom. Dodatkowo można sfinansować koszty przygotowania i realizacji kampanii promocyjnych, w tym kampanii medialnych, elektronicznych materiałów marketingowych czy działań w kanałach cyfrowych.

Na etapie przygotowywania wniosku przedsiębiorcy mogą również uwzględnić w projekcie koszty pośrednie w wysokości 7 proc. wartości kosztów bezpośrednich – to rozwiązanie pozwala pokryć nieuniknione wydatki administracyjne związane z realizacją działań.

UWAGA! W bieżącym naborze do wniosku o dofinansowanie należy obowiązkowo załączyć dokumenty potwierdzające pozyskanie środków na finansowanie wkładu własnego. Szczegóły znajdują się w instrukcji przygotowania wniosku. Koniecznie zapoznaj się z instrukcją!

Jak i kiedy aplikować?
Wnioski o dofinansowanie należy składać wyłącznie online poprzez Lokalny System Informatyczny dostępny na stronie internetowej PARP. Nabór potrwa od 5 listopada 2025 r. do 8 stycznia 2026 r. (do godz. 16:00).

Więcej informacji o naborze „Promocja marki innowacyjnych MŚP” znajduje się na stronie PARP.

Źródło: PARP

Pozostałe

Stoisko narodowe na targach Agritechnica 2025

Więcej

Konferencja GreenBio 2025

Więcej

Szkolenie Access2Markets EU-Canada trade

Więcej

Webinar: Zatrudnianie cudzoziemców – legalnie, bezpiecznie, skutecznie

Więcej

Webinar: Czy Twoja organizacja jest gotowa na ESG?

Więcej

Seminarium: Doing Business in Brazil

Więcej

Webinarium: Praktyczny przewodnik po ulgach dla eksporterów

Więcej

Spotkania B2B - HORECA, ENOEXPO 2025 - Kraków, 5-20 listopada 2025

Więcej

Spotkania B2B w ramach Polsko-Węgierskiego Forum Biznesowego podczas targów Symas, Maintenance i Fastener 2025

Więcej

Międzynarodowe spotkania B2B 2025 w ramach Europejskiego Kongresu MSP „Here & Now!”

Więcej

Partnerzy

Marka

Ta strona korzysta z plików cookies. Sprawdź naszą politykę cookies żeby dowiedzieć się więcej.

Możesz zaakceptować, dostosować lub odrzucić stosowanie wszystkich plików cookies. Szczegółowego wyboru dokonasz za pomocą suwaków po prawej stronie.

Niezbędne
Nie Tak
Preferencyjne
Nie Tak
Analityczne
Nie Tak
Marketingowe
Nie Tak
Funkcjonalne
Nie Tak

...........

0%