Kultura biznesowa

Kultura biznesowa

Co kraj to obyczaj. Różnice kulturowe mają szczególne znaczenie w międzynarodowych relacjach biznesowych. Wiedza na temat kultury biznesowej kraju, w którym prowadzisz interesy z pewnością zwiększy Twoje szanse w działalności eksportowej. Przyda się w szczególności na etapie rozpoznania rynku, dostosowania produktów i usług, rozmów negocjacyjnych, zawierania umów i nie tylko.

Informator ekonomiczny

Ministerstwo Spraw Zagranicznych na swojej stronie internetowej prowadzi Informator ekonomiczny o krajach i regionach na całym świecie. Jest to kompendium wiedzy o kilkudziesięciu państwach świata, w których polski biznes prowadzi interesy lub którymi jest potencjalnie zainteresowany. Informacje podzielone są na rozdziały obejmujące:

  • wiadomości ogólne o kraju (regionie)
  • system administracyjny
  • gospodarkę
  • dwustronną współpracę gospodarczą
  • dostęp do rynku
  • oraz przydatne kontakty i linki

Szczególnie przydatne mogą być rozdziały dotyczące wymiany handlowej i wzajemnych inwestycji, dwustronnych umów gospodarczych, współpracy regionalnej, samorządów gospodarczych, świadczenia usług i zatrudnienia obywateli polskich, nabywania i najmu nieruchomości oraz systemu zamówień publicznych i ochrony własności przemysłowej i intelektualnej.

Z uwagi na dynamiczne zmiany sytuacji gospodarczej w wielu państwach świata, uzupełniających informacji na temat wskaźników makroekonomicznych należy szukać także w innych źródłach, takich jak Eurostat, Bank Światowy, a także tych, wskazanych w części 6 Informatora.
texttextPrzejdź

Kultura biznesowa

Publikacja „Różnice kulturowe w międzynarodowych relacjach biznesowych” zawiera szereg informacji, wskazówek, porad i komentarzy dotyczących kontekstu kulturowego w międzynarodowych kontaktach biznesowych. Ma to szczególne znaczenie przy podejmowaniu aktywności gospodarczej na odległych kulturowo i obyczajowo rynkach pozaeuropejskich.

Opracowanie przygotowane przez Ministerstwo Spraw Zagranicznych stanowi istotne wsparcie we właściwym rozpoznawaniu uwarunkowań kulturowych, towarzyszących aktywności biznesowej za granicą.
texttextPrzejdź

Ciekawą pozycją jest także książka „Etykieta biznesu w kontaktach międzynarodowych. Przewodnik po krajach świata” autorstwa prof. dr hab. Jerzego Schroedera przygotowana na zlecenie Polskiej Izby Gospodarczej Importerów, Eksporterów i Kooperacji.

Opracowanie dostarcza wiedzy i informacji w zakresie analizy konkurencyjności na danym rynku i przygotowuje przedsiębiorców do kontaktów biznesowych pod kątem różnic kulturowych. Systematyzuje informacje takie jak:

  • w jaki sposób przygotować się do negocjacji
  • jak prowadzić rozmowę
  • jak postępować w przypadku upominków
  • czy i jakie prezenty wręczać
  • na jakie tematy rozmawiać
  • a jakich tematów absolutnie poruszać nie wolno

texttextPobierz

Pozostałe

Fundusze Europejskie

Więcej

Wsparcie finansowe

Więcej

Wsparcie Centrum Business in Małopolska

Więcej

ABC eksportu

Więcej

Baza wiedzy eksportowej

Więcej

Karta Eksportera

Więcej

Zamówienia organizacji międzynarodowych

Więcej

Partnerzy

Marka

Ta strona korzysta z plików cookies. Sprawdź naszą politykę cookies żeby dowiedzieć się więcej.

Możesz zaakceptować, dostosować lub odrzucić stosowanie wszystkich plików cookies. Szczegółowego wyboru dokonasz za pomocą suwaków po prawej stronie.

Niezbędne
Nie Tak
Preferencyjne
Nie Tak
Analityczne
Nie Tak
Marketingowe
Nie Tak
Funkcjonalne
Nie Tak

...........

0%