czesci samochodowe w magazynie

Warsztaty dla firm z branży motoryzacyjnej

Jesteś przedsiębiorcą z branży motoryzacyjnej? Chciałbyś rozpocząć lub wzmocnić swoją obecność na rynkach zagranicznych? Zapraszamy do wzięcia udziału w naszych bezpłatnych warsztatach. Rozwijaj swoją działalność na całym świecie.

Weź udział w warsztatach online

5 i 6 czerwca  br. odbędą się bezpłatne warsztaty online. Podczas nich uczestnicy dowiedzą się o możliwościach wsparcia finansowego i instytucjonalnego jakie oferuje Ministerstwo Rozwoju i Technologii, Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, Korporacja Ubezpieczeń Kredytów Eksportowych S.A, Korporacja Ubezpieczeń Kredytów Eksportowych Finance, Polski Fundusz Rozwoju, PFR Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych S.A– Fundusz Ekspansji Zagranicznej, Polska Agencja Inwestycji i Handlu S.A, NCBR, czy Bank Gospodarstwa Krajowego.

Kiedy? 5 - 6 czerwca 2025
Gdzie? online
Branża: motoryzacyjna

Podczas warsztatów będzie się można dowiedzieć m.in. w jaki sposób obniżyć koszt importu zaopatrzeniowego i wziąć udział w przetargach organizacji międzynarodowych, jakie rynki są perspektywiczne dla eksportu branży, w jaki sposób mierzyć się z barierami w dostępie do rynków pozaunijnych, jak zabezpieczyć swój eksport lub go sfinansować, jak skorzystać z dostępnych instrumentów wsparcia eksportu i promocji.

Agenda>>

Firmy zainteresowane udziałem w warsztatach prosimy o przesłanie formularzy zgłoszeń na adres: aleksandra.jaworska@mrit.gov.pl. Nabór trwa do 30 maja 2025 r.  

Dynamiczny rozwój polskiej branży motoryzacyjnej na świecie

Wartość polskiego eksportu pojazdów samochodowych i silnikowych  w 2024 roku wyniosła 14,9 mld EUR, a od 2014 r. wzrost wartości ich eksportu wyniósł 101%.

Najważniejszymi odbiorcami polskich pojazdów samochodowych i silnikowych w Unii Europejskiej są: Niemcy, Włochy, Francja, Holandia, Hiszpania, Belgia, Austria, Czechy, Szwecja oraz Rumunia. Z krajów pozaunijnych sektor ten eksportuje najwięcej do: Wielkiej Brytanii, Ukrainy, Turcji,  Białorusi, Szwajcarii, Norwegii, Japonii, Korei Południowej, Gruzji oraz Izraela.

W przypadku części samochodowych, w tym samym okresie, wartość eksportu wzrosła o 121% i na koniec 2024 r. wyniosła 17.9 mld EUR.   

Najważniejszymi odbiorcami polskich części samochodowych w Unii Europejskiej są: Niemcy, Czechy, Słowacja, Francja, Hiszpania, Włochy, Szwecja, Belgia, Rumunia oraz Węgry. Z krajów pozaunijnych sektor ten eksportuje najwięcej do: Wielkiej Brytanii, Turcji, USA, Meksyku, Ukrainy, Chin, Maroko, RPA, Algierii oraz Brazylii.

Projekt skierowany jest do firm z branży motoryzacyjnej, które prowadzą działalność na terenie naszego kraju i eksportują swoje produkty lub są zainteresowane wejściem na rynki zagraniczne. Akcelerator branżowy skierowany jest do przedsiębiorstw z dominującym udziałem polskiego kapitału.

Źródło: Ministerstwo Rozwoju i Technologii

Pozostałe

Wydarzenie

Webinar: Nowoczesne budownictwo prefabrykowane – polska szansa eksportowa

Więcej

Wydarzenie

Polska Agencja Inwestycji i Handlu zaprasza przedsiębiorców z branży maszyn i urządzeń do udziału w targach SEMICON Taiwan.

Więcej

Wydarzenie

Stoisko PAIH na targach EXPO DIY 2025 Smart Green Home

Więcej

Wydarzenie

Twój region. Twoja przyszłość. Jak wykorzystać Fundusze Europejskie?

Więcej

Wydarzenie

Możliwości współpracy z Algierią – bezpłatne webinarium dla przedsiębiorców

Więcej

Wydarzenie

Stoisko PAIH na targach Agritec Africa 2025

Więcej

Wydarzenie

Market Access Day 2025: Poznaj tajniki ekspansji na rynki pozaunijne!

Więcej

Wydarzenie

Stoisko PAIH na targach Intertraffic Americas 2025

Więcej

Wydarzenie

Szkolenie dla MŚP: Jak pozyskać zamówienie i podpisać umowę – procedura uzyskania zamówienia

Więcej

Wydarzenie

Doing business in Japan

Więcej

Partnerzy

Marka

Ta strona korzysta z plików cookies. Sprawdź naszą politykę cookies żeby dowiedzieć się więcej.

Możesz zaakceptować, dostosować lub odrzucić stosowanie wszystkich plików cookies. Szczegółowego wyboru dokonasz za pomocą suwaków po prawej stronie.

Niezbędne
Nie Tak
Preferencyjne
Nie Tak
Analityczne
Nie Tak
Marketingowe
Nie Tak
Funkcjonalne
Nie Tak

...........

0%