Podstawą sukcesu komercyjnego jest odpowiednie przygotowanie do ekspansji i dogłębne zrozumienie rynku, a ochrona znaku towarowego w Chinach, to pierwsze i najważniejsze zadanie dla każdego eksportera.

W wyniku przełomowych zmian gospodarczych i społecznych w ostatnich latach, Chiny są dziś na szczytach rankingów dotyczących wielkości importu i siły nabywczej. Wraz z rozwojem ekonomicznym rośnie również świadomość i wymagania konsumentów. Zagraniczne towary cieszą się w Państwie Środka dużą popularnością, jednak rynek ten wciąż stanowi wyzwanie dla eksporterów.

Gigantyczne zapotrzebowanie Chin na dobra konsumenckie, szczególnie z sektora żywnościowego, technologicznego oraz dóbr luksusowych wciąż nie idzie w parze z restrykcyjnymi przepisami importowymi oraz specyficznym prawem dotyczącym ochrony znaku towarowego na chińskim rynku. Bariera językowa, zawiłość chińskiego prawa, a teraz również restrykcje związane z wjazdem do Chin ze względu na pandemię COVID-19 to ogromne wyzwania dla potencjalnych eksporterów.

Ze względu na wysoką jakość polskich produktów, zainteresowanie polskimi markami wzrasta. Niemniej, podstawą sukcesu komercyjnego jest odpowiednie przygotowanie do ekspansji i dogłębne zrozumienie rynku, a ochrona znaku towarowego w Chinach to pierwsze i najważniejsze zadanie dla każdego eksportera.

Webinarium skierowane jest do przedsiębiorców planujących eksport swoich towarów i usług do Chin.

W trakcie spotkania uczestnicy zapoznają się z:

  • praktycznymi informacjami dotyczącymi procesu i kosztów rejestracji znaków towarowych w Chinach,
  • obowiązującym w Chinach prawem ochrony IP,
  • informacjami dotyczącymi wsparcia eksportu z Polski do Chin,
  • praktykami dotyczącymi adaptacji marki do realiów w Chinach (chiński odpowiednik marki).


Szkolenie poprowadzą:

  • Barbara Bujny, Kierownik Regionu, Centrum Eksportu, PAIH,
  • Andrzej Juchniewicz, kierownik Zagranicznego Biura Handlowego PAIH w Szanghaju,
  • dr Joanna Matczuk, adwokat i rzecznik patentowy, IP Boutique,
  • Michał Bielewicz, doradca w obszarze IP i sprzedaży do Chin, Trademark Partners.


Webinarium odbędzie się 23 września o godz. 9:15 i będzie prowadzone w języku polskim.

Webinarium "Rejestracja marki w Chinach. Specyfika chińskiego systemu ochrony znaków towarowych" jest częścią cyklu "Twoja marka w Chinach. Cykl praktycznych wykładów", organizowanego dla przedsiębiorców rozważających ekspansję na rynek chiński.

Zarejestruj się

Źródło

Partnerzy

Małopolska Marr Krakowski Park Technologiczny