TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności


Akceptuj

Business in Małopolska - regionalne wiadomości gospodarcze

poleć znajomemu

Chciałbyś polecić komuś tę stronę?

Wpisz poniżej jego adres e-mail i poinformuj go o tym!

 
 
Chciałbym polecić Ci artykuł http://businessinmalopolska.pl/strona/Business-in-Malopolska---regionalne-wiadomosci-gospodarcze/

 

 

Mamy przyjemność zaprosić do lektury pierwszego numeru nowego kwartalnika pt. „Business in Małopolska”, poświęconego gospodarce naszego województwa. Kwartalnik jest elementem projektu pod nazwą „Power up your Business in Małopolska”, współfinansowanego ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego 2014–2020.  Partnerami projektu jest Małopolska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A. (lider projektu), Krakowski Park Technologiczny sp. z o.o. oraz „Kraków – Nowa Huta Przyszłości” S.A. Jak widać, do instytucji o największym doświadczeniu w promocji gospodarczej regionu dołączył partner, który wyraża potencjał inwestycyjny i rozwojowy, na dawno niespotykaną skalę w aglomeracji krakowskiej. To chyba optymalny zespół, reprezentujący m.in. systemy wsparcia dla przedsiębiorców, usługi związane z napływem inwestycji zewnętrznych, rozwojem eksportu, tworzeniem zachęt inwestycyjnych i kreowaniem nowoczesnej oferty inwestycyjnej. To także spore doświadczenia we współpracy międzynarodowej, budowaniu konkurencyjnej pozycji w skali europejskiej i światowej.

 

Zapewne każdy przedsiębiorca, który decyduje się na działania eksportowe doskonale wie jakie znaczenie ma dla   polskiej gospodarki wymiana handlowa z  Niemcami. W Niemczech kupujemy i do Niemiec sprzedajemy, większość inwestycji zagranicznych w naszym regionie to również kapitał niemiecki i pochodzący stamtąd partnerzy. Zainteresowanie, jakim  cieszą się regionalne szkolenia dla eksporterów potwierdzają nieustanną potrzebę aktualnych informacji i dobrej rady, nawet na  tak  dobrze znanym obszarze Republiki Federalnej. Polecamy Państwu informacje o dostępnych w regionie    terenach inwestycyjnych i o tym, czego nigdy   za wiele:  o   możliwościach   pozyskiwania środków finansowych na rozwój firmy ze źródeł wspomaganych przez fundusze  unijne.   Wiemy, że o tego  typu wsparcie nie jest łatwo i czasy „łatwych pieniędzy” już minęły, tym bardziej uważnie trzeba   śledzić ofertę  „instrumentów finansowych”, które są jeszcze dostępne na nowe inwestycje, rozwój  i ruszenie w świat.   

 

 

W najnowszym numerze „Business in Małopolska” staramy się zainteresować  Państwa rynkiem i   możliwościami  działania w Islamskiej Republice Iranu. Zdajemy sobie sprawę z licznych  wątpliwości,możliwych uprzedzeń lub obaw. Nie jest łatwo podjąć decyzję o zaangażowaniu własnych środków w tamtym rejonie świata. Pomocą powinny być spotkania  informacyjne dla małopolskich przedsiębiorców oraz udział w misji gospodarczej, jaką w ramach projektu „Power up your  Business in Małopolska” organizujemy w czasie targów żywności w  Meszhedzie.Otwarcie w Teheranie polskiego Biura Handlowego powinno także zachęcić do wzięcia pod uwagę Iranu w  planach eksportowych Państwa  przedsiębiorstw.   


 

 

Prawdopodobnie żaden kraj w Azji nie cieszy się tak wielkim zainteresowaniem ze strony przedsiębiorców, inwestorów i analityków ekonomicznych jak właśnie Państwo Środka. Chiny to olbrzymi rynek zbytu, rosnąca szybko gospodarka i spory kapitał na globalne projekty sprawiają, że chińska gospodarka jest stale obecna w mediach, opracowaniach i raportach. Nie będziemy konkurować z łatwo dostępnymi i fachowymi analizami, proponujemy natomiast kilka opinii zaprzyjaźnionych ekspertów, którzy nie tylko byli w Chinach, ale także na co dzień spotykają się z chińskimi przedsiębiorcami i menadżerami. Polecamy także refleksje o Chinach, autorstwa kolegów z Kraków Nowa Huta Przyszłości S.A., którzy kilkakrotnie uczestniczyli w wydarzeniach gospodarczych w Chinach. Uzupełnieniem opinii o współpracy gospodarczej z Chinami jest znakomita prezentacja gospodarki i zalet Tajwanu. Te dwa, bliskie sobie, kierunki powinny pobudzić wyobraźnię i zachęcić do udziału w ‘azjatyckich” misjach handlowych i spotkaniach z przedsiębiorcami. Na deser oryginalny tekst o chińskiej kuchni, dla amatorów i zaawansowanych.
 

  

 

Tym razem proponujemy podróż do Wietnamu i to zarówno myślami, gdyż warto rozważyć możliwości jakie daje ten obiecujący azjatycki rynek, jak i osobiście, biorąc udział w polskiej misji gospodarczej do Wietnamu 27–30 listopada 2017 r. (www.paih.gov.pl). Niewiele mieliśmy do tej pory okazji, by poznać lepiej gospodarkę tego 90-milionowego obecnie kraju, drugiego na świecie producenta kawy, notującego od kilku lat najwyższe wskaźniki rozwoju gospodarczego wśród wszystkich „ekonomicznych tygrysów” z rejonu Indochin.  Na koniec kilka lżejszych tekstów autorstwa naszego francuskiego stażysty, wybitnej specjalistki od wizerunku i naszego stałego autora z hiszpańskiej Kordoby.  Życzymy miłej lektury i czekamy na Państwa uwagi

 

 

W bieżącym numerze skupiamy się na Hiszpanii, a przede wszystkim na katalońskim Mobile World Congress, podczas którego, dzięki środkom pozyskanym w ramach projektu, zbudujemy stoisko dla potrzeb prezentacji małopolskich firm z branży nowych, innowacyjnych technologii. Teksty zawdzięczamy naszemu stałemu komentatorowi z Kordoby Jose Antonio Caballero Ruizowi oraz dyrektorowi polskiego biura katalońskiej misji gospodarczej w Warszawie panu Michałowi Chabasiewiczowi. Trudno wyobrazić sobie lepszych autorów opinii o współczesnej Hiszpanii i o katalońskich przewagach gospodarczych.  Trudno wyobrazić sobie lepszych autorów opinii o współczesnej Hiszpanii i o katalońskich przewagach gospodarczych. Życzymy miłej lektury i czekamy na Państwa uwagi

 

 

W bieżącym numerze zwracamy uwagę na zmiany, jakie następują w zasadach tworzenia, udostępniania i korzystania z zachęt podatkowych na obszarach Specjalnych Stref Ekonomicznych. SSE już dawno przestały być    ekskluzywną    ofertą    dla    inwestorów    zagranicznych,    są   natomiast    bardzo dobrą propozycją dla każdego przedsiębiorstwa planującego rozwój i umocnienie swojej pozycji rynkowej. Kolejne miesiące realizacji naszego projektu, zwanego w skrócie „Power    up…”, stoją    pod    znakiem    nowych    wydarzeń,    wyzwań    i rozszerzania „strefy wpływów” małopolskich przedsiębiorstw, które zechciały    towarzyszyć    nam    we    wspólnych    przedsięwzięciach.    Jako    Centrum Business in Małopolska po raz pierwszy wzięliśmy udział w największym w Europie spotkaniu firm z branży technologii mobilnych w Barcelonie, po raz kolejny poszukiwaliśmy inwestorów w trakcie MIPIM w Cannes, gorąco (w każdym słowa znaczeniu) zapraszamy firmy z branży kosmetycznej do wspólnej prezentacji w trakcie targów Beauty …w    Dubaju    (maj    2018).