TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności


Akceptuj

Polska ósmym eksporterem słodyczy na świecie

Polska ósmym eksporterem słodyczy na świecie

Między 2012 a 2016 r. eksport polskich słodyczy wzrósł o prawie 80 proc.

poleć znajomemu

Chciałbyś polecić komuś tę stronę?

Wpisz poniżej jego adres e-mail i poinformuj go o tym!

 
 
Chciałbym polecić Ci artykuł http://businessinmalopolska.pl/aktualnosci/zobacz/tytul/polska_osmym_eksporterem_sodyczy_na_wiecie

 

Do 232 mld dol. w 2022 r. wzrosną przychody ze sprzedaży słodyczy na świecie - wynika z raportu PKO BP. Branża wygenerowała w ub.r. w Europie 68 mld dol. ze sprzedaży, uzyskując 35,7-proc. udział w światowych przychodach. W 2022 r. rynek słodyczy w Europie będzie największy na świecie, z przychodami rzędu 83,8 mld dol. Największym europejskim "słodkim" rynkiem są Niemcy, z przychodami wynoszącymi 12,16 mld dol.; do 2022 r. mają one wzrosnąć do 15,3 mld dol.

W latach 2012-2016 eksport polskich słodyczy wzrósł o blisko 79,5 proc., z poziomu 1,66 mld euro do 2,98 mld euro. Polska jest 8. największym eksporterem słodyczy na świecie, z udziałem na poziomie 4,8 proc. w 2016 r.

Głównym kierunkiem eksportowym polskich słodyczy są kraje Unii Europejskiej. Największym odbiorcą są Niemcy, do których w 2016 roku trafiło prawie 21 proc. słodyczy. Trzy kolejne kraje - Wielka Brytania, Czechy i Francja - kupiły w sumie łącznie ponad 27 proc. sprzedawanych przez Polskę słodkich specjałów. W ubiegłym roku za granicę sprzedaliśmy najwięcej czekolady i przetworów spożywczych zawierających kakao (32,8 proc.), wyrobów piekarniczych (20,7 proc.), gofrów i wafli (13,1 proc.), a także wyrobów cukierniczych niezawierających kakao (10,4 proc.).

Światowym liderem eksportu słodyczy są Niemcy, z udziałem w rynku na poziomie ponad 13,4 proc.; w ub.r. kraj ten wyeksportował słodkości warte blisko 8,3 mld euro. Drugie miejsce zajęła Belgia, z 8,4-proc. udziałem w eksporcie globalnym, a trzecie Holandia, której udział w eksporcie wyniósł 6,3 proc.

Polska jest na 14. miejscu wśród największych importerów słodyczy na świecie, z udziałem na poziomie 1,7 proc. W 2016 r. za granicą kupiliśmy towar o wartości 1,02 mld euro. "Słodki" światowy import w ub.r. wyniósł 61,5 mld euro. Liderem są tu Stany Zjednoczone, z udziałem na poziomie 13,4 proc.; w 2016 r. USA nabyły słodycze o wartości blisko 8,3 mld euro. Drugie miejsce zajęły Niemcy – blisko 7,6-proc. udział w imporcie globalnym, a trzecie Wielka Brytania, której udział w imporcie wyniósł blisko 7,2 proc. 

 

08 stycznia 2018

Źródło: PAP

Bądź na bieżąco i dołącz do nas na Facebook\'u! Otrzymuj powiadomienia o aktualnościach i artykułach tematycznych. Poinformujemy Cię o możliwościach zapisu na konferencje i wydarzenia dla przedsiębiorców.