TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności


Akceptuj

Polska szóstym rynkiem kosmetyków w Europie

Polska szóstym rynkiem kosmetyków w Europie

Ostatnie lata to intensywny czas rozwoju branży kosmetycznej w Polsce

poleć znajomemu

Chciałbyś polecić komuś tę stronę?

Wpisz poniżej jego adres e-mail i poinformuj go o tym!

 
 
Chciałbym polecić Ci artykuł http://businessinmalopolska.pl/aktualnosci/polska-szostym-rynkiem-kosmetykow-w-europie

 

Z wyliczeń firmy doradczej Deloitte wynika, że w 2016 roku wartość polskiego rynku kosmetycznego wyniosła 16 mld zł.

W ciągu 15 lat polska branża kosmetyczna urosła blisko dwukrotnie. Dziś Polska jest szóstym rynkiem kosmetyków w Europie i rośnie najszybciej. Co warte podkreślenia, inne duże rynki jak np. francuski i włoski skurczyły się w tym czasie (odpowiednio o 0,19 proc. i 1,09 proc.).  W 2021 roku jego wartość sięgnąć ma nawet 20 mld zł. Jak przekonują eksperci w najbliższych latach rosnąć będzie przede wszystkim popyt na produkty droższe i dla osób starszych.

W Polsce sektor tworzy 400 podmiotów Są to firmy międzynarodowe, duzi polscy gracze, ale także  średnie, małe i mikroprzedsiębiorstwa. Sektor zatrudnia 43 tysiącom osób w kraju.  Taka struktura zapewnia niezbędną różnorodność branży i stanowi o jej silnych podstawach.

Polskie kosmetyki w Wietnamie, Kuwejcie i Korei Południowej

Choć największy popyt na polskie kosmetyki generuje Unia Europejska (dziewięciokrotny wzrost w latach 2004 - 2016 z 231 mln zł do 2,04 mld zł), to produkty z tego segmentu eksportowane są do ponad 160 krajów, w tym do tak odległych jak Meksyk, Indonezja czy Australia. Jak przekonują eksperci Deloitte, polski przemysł kosmetyczny stoi obecnie przed szansą dalszej, globalnej ekspansji. Szczególnie obiecujące są rynki krajów Bliskiego Wschodu i państw azjatyckich. Jeśli chodzi o liczbę certyfikatów eksportowych umożliwiających wejście na nowy rynek, wystawianych przez Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego, w 2016 roku pierwszą dziesiątkę otwierały dwa kraje azjatyckie Wietnam i Korea Południowa. Na tej liście znalazły się również Kuwejt, Maroko czy Zjednoczone Emiraty Arabskie.

Źródło: Deloitte

08 listopada 2017

Bądź na bieżąco i dołącz do nas na Facebook'u! Otrzymuj powiadomienia o aktualnościach i artykułach tematycznych. Poinformujemy Cię o możliwościach zapisu na konferencje i wydarzenia dla przedsiębiorców.