TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności


Akceptuj

Bursztynowy Korytarz Kolejowy połączeń towarowych

Bursztynowy Korytarz Kolejowy połączeń towarowych

Linia będzie przebiegać przez Warszawę a granicę polsko-białoruską, a także przez rejon Katowic i Krakowa a ośrodkami na Słowacji, Węgrzech i w Słowenii.

poleć znajomemu

Chciałbyś polecić komuś tę stronę?

Wpisz poniżej jego adres e-mail i poinformuj go o tym!

 
 
Chciałbym polecić Ci artykuł http://businessinmalopolska.pl/aktualnosci/bursztynowy-korytarz-kolejowy-pocze-towarowych/

 

Jak podkreśla Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa, projekt będzie miał wpływ na rozwój połączeń towarowych między Warszawą a granicą polsko-białoruską, a także rejonem Katowic i Krakowa a ośrodkami na Słowacji, Węgrzech i w Słowenii. 

„Korytarz ma stanowić uzupełnienie połączeń istniejących obecnie korytarzy w poszczególnych krajach, w szczególności zapewni połączenie korytarzem towarowym Polski i Węgier” – czytamy w komunikacie MIB. 

Po 2026 r. główną trasą, którą pociągi korzystające z Korytarza Bursztynowego będą przewozić towary z Polski na południe będzie projektowana linia kolejowa Podłęże – Szczyrzyc – Tymbark/Mszana Dolna prowadząca do kolejowego przejścia granicznego Muszyna – Plavec na polsko-słowackiej granicy państwowej.

Według resortu infrastruktury, inicjatywa ma dla Polski duże znaczenie także w kontekście obsługi transportowej z Dalekiego Wschodu do Europy i odwrotnie. Oba punkty końcowe korytarza wpisują się w te plany. 

„Dla Chin priorytetem wydaje się połączenie morskie z Europą Południowo-Wschodnią (porty w Pireusie, Barze, Koprze), ponieważ jest o kilka dni żeglugi i ok. 8 tys. km krótsze niż do portów Europy Północnej)” – uważa MIB. 

Według resortu, z portów Europy Południowej może być prowadzona dystrybucja m.in. do Europy Środkowej, Zachodniej oraz Skandynawii. 

„Polskim priorytetem powinien być udział w łańcuchach logistyczno-transportowych na szlakach łączących nasz kraj z basenami Morza Egejskiego i Morza Czarnego” – podkreśla MIiB.

Źródło: Kurier PAP

07 grudnia 2017

Bądź na bieżąco i dołącz do nas na Facebook'u! Otrzymuj powiadomienia o aktualnościach i artykułach tematycznych. Poinformujemy Cię o możliwościach zapisu na konferencje i wydarzenia dla przedsiębiorców.